Versie 59.1.2 MplusKASSA Q-line 59.1.2

Releasedatum:
23-09-2024

  • Vouchers toegevoegd. Vouchers kunnen verkocht worden aan een relatie, waarna automatisch artikelen van de ingestelde omzetgroep gratis afgerekend kunnen worden, zodra de relatie geselecteerd wordt.

    4 bijlages
  • De leverancier filter weergeeft nu naast het nummer ook de naam van de leverancier

    1 bijlage
  • Nieuwe sales & acties type toegevoegd: "Gratis artikel". Met dit sales & acties type is het mogelijk om automatisch een artikel gratis weg te geven bij aankoop van een ander artikel.

    2 bijlages
  • Het is nu mogelijk om aan een ontvangstadres informatie te hangen wat alleen voor een specifieke leverancier zichtbaar is.

    1 bijlage
  • Aanpassingen aan ontvangstadressen onder standaard gegevens:

    • Bedrijfsnaam toegevoegd, en alle velden in een sorteerbaar grid gezet.
    • Optie toegevoegd om een ontvangstadres in te stellen als standaard voor dat filiaal/algemeen.
    1 bijlage
  • Opgelost dat de tafelplattegrond editor crashed als er op een (andere) werkplek een maakbon wordt gemaakt.

  • Aantal Beheer > Kassa > Schermindeling aanpassingen:

    • De schermindeling functie lijst is nu alfabetisch gesorteerd.
    • Opgelost dat je geen functies meer zag als je op het Invoerscherm tabblad helemaal naar onder scrolde, en daarna naar het Afrekenscherm tabblad ging.
  • Het is nu mogelijk om een relatie categorie als leverancier te markeren. Dit is nodig voor het nieuwe relatie tabblad "Leverancier filiaal specifiek". De update naar deze versie zet dit al automatisch aan als de standaard leverancier categorienaam ongewijzigd is gebleven.

    1 bijlage
  • Nieuwe instelling toegevoegd waarmee aangegeven kan worden of het verplicht is om een ontvangstadres in te vullen voor bestelvoorstellen, inkoopopdrachten en inkoopleveringen.

    Inkoop > Ontvangstadres is verplicht
  • Op basis van het opgeslagen adres op een inkoopopdracht/inkooplevering wordt nu geprobeerd om het bijbehorende ontvangstadres te selecteren, wanneer je de inkoopopdracht/inkooplevering bewerkt.

  • Lost probleem op bij het maken van inkoopleveringen waardoor de melding "Berekend Totaal != Opgeslagen totaal!" wordt gegeven bij het raadplegen van de inkooplevering.

    Dit kwam doordat er een verkeerd verkoopbedrag werd opgeslagen bij de regels. Deze update controleert ook de reeds bestaande leveringen en herberekend dit veld waar nodig.

  • Ontvangstadres toegevoegd aan Inkoop > Bestelvoorstel.

  • Het is nu mogelijk om bij het afdrukken van een lijst de minimale hoogte van een rij/regel in te stellen

    Afdrukken (lijst)
  • Gemiddelden totaaltelling toegevoegd aan een aantal overzichten:

    • Marge & percentage in Overzichten > Inkoop > Verkoop percentage
    • Marge in Overzichten > Financieel > Totalen per filiaal
    • Marge in Overzichten > Financieel > Omzet per omzetgroep
    1 bijlage
  • Het cadeaupassen overzicht maakt nu ook gebruik van filiaalgroep/eigenaarslabel filters.

  • Bpe betaalwijze niet meer altijd lowercase op de geprinte bon

    Print lay-out
  • Het is nu mogelijk om spaarpunten in te leveren op orders als aanbetalingen.

    1 bijlage
  • Het is nu mogelijk om een order/tafelbestelling te annuleren in de POS, ook al bevat die order/tafelbestelling een (aan)betaling.

    1 bijlage
  • Opgelost dat de printer job vastloopt vanwege verschil in systeeminstellingen van land en taal van van api systeem en kassasystemen

    pinterjob
  • Het is met Webhooks nu mogelijk om via het form response-object in één keer verschillende invoer aan de gebruiker te vragen, zoals "tekst", "numerieke waarde", "datum (tijd)", "checkboxes".

  • Leverancier filiaalspecifiek tabblad toegevoegd. Hier is in te stellen op welke filialen artikelen van de leverancier besteld mogen worden in een inkoopopdracht.

    1 bijlage
  • Foutmelding "Onverwachte exceptie kolom niet gevonden: besteljaar" opgelost. Deze fout kreeg je na het aanmaken van een herhaalfactuur.

  • Het is nu mogelijk om bij het factureren van pakbonnen een controle in te stellen op een minimaal factuurbedrag en een (maximale) wachtperiode.

  • De al geprinte labels onder Verkoop > Verkooporders > Productlijst worden nu bijgehouden. Standaard staan alleen de nog niet geprinte labels geselecteerd.

  • Het is nu mogelijk om meerdere artikelen bij elkaar op een productlijst ticket te printen, d.m.v. Aantal per ticket onder Beheer > Financieel > Omzetgroepen.

    Uitleg: Aantal per ticket geeft het aantal artikelen aan dat op één productlijst label (Verkoop > Verkooporders > Productlijst) geprint mag worden. Er wordt wel nog steeds naar het artikelveld 'etiket_printen_per' gekeken, om de individuele artikelen eerst af te splitsen.

    Bijvoorbeeld: Stel omzetgroep frisdranken heeft aantal per etiket op 12 staan, en het artikel cola heeft 'etiket_printen_per' op 2 staan. Er worden 5 cola's en 16 fristi's geprint.

    Dan krijg je de volgende etiketten:

    • 2x cola, 10x fristi
    • 2x cola, 6x fristi
    • 1x cola
    2 bijlages
  • Het is nu mogelijk om consumptie locaties per regel individueel in te kunnen stellen. Bij het maken van de maakbon zal er per gebruikte consumptie locatie van de bon een maakbon gemaakt worden.

    1 bijlage
  • Programma kan in offline modus gestart worden. In deze modus wordt niet geprobeerd te verbinden met de master.

    Opstarten en afsluiten in online modus met een niet bereikbare master gaat nu vlotter en met minder foutmeldingen.

  • Het is nu mogelijk om met het nieuwe print lay-out systeem op kassabonnen, facturen en pakbonnen uit te printen hoeveel er per regel in totaal geleverd is, en hoeveel er van die regel in een eventuele onderliggende verkooporder staat. Dit gaat om de "Order aantal" en "Totaal aantal geleverd" kolommen van het regelblok.

    1 bijlage
  • Nieuwe functionaliteit toegevoegd dat "uitlopende" artikelen automatisch inactief én niet verkoopbaar maakt wanneer de voorraad op is. Hier moet de instelling wel voor aan staan.

    LET OP: Als je het artikel weer wilt gaan gebruiken zal je handmatig het artikel weer actief moeten maken, en de speciale prijs moeten herstellen.

    Artikelen > Automatische acties > Uitlopend artikel inactief maken als voorraad op is
  • Nulstelling knop toegevoegd aan de todolijsten.

    1 bijlage
  • Barcode herkenning stopt nu niet meer gelijk nadat een relatie/medewerker regex matcht en er geen relatie/medewerker gevonden was. Dit maakt het mogelijk om alsnog artikel barcodes te gaan herkennen ook al staat bijvoorbeeld de relatie regex op '.*' ingesteld. Hiervoor moet bovenstaande instelling wel aangezet worden.

    Barcodeherkenning > Scan fallback
  • Het is nu mogelijk om een verzamelfactuur te maken van pakbonnen met verschillende activiteiten. Hiervoor moet de bovenstaande instelling wel aan staan.

    Verkoop > Pakbonnen/orders factureren > Verzamelfactuur kunnen maken van pakbonnen met verschillende activiteiten
    1 bijlage
  • De melding "Om met deze database te verbinden is een update vereist." levert soms vragen op, omdat dit vaak gezien wordt als iets waar alle werkplekken altijd last van hebben.

    Echter, binnen hetzelfde Major/Minor schema kun je prima Revisions installeren. Onze Compatibiliteitstabel communiceert dit ook zo.

    Daarom is de meldingstekst uitgebreid.

    Bij een Major/Minor update: Alle werkplekken die nog niet naar deze kassasoftware zijn geüpdate, zullen dan geen verbinding meer kunnen maken.

    Bij een Revision update: Dit heeft geen gevolgen voor werkplekken die deze kassasoftware nog niet hebben.

  • Er zijn API structuren gemaakt voor de nieuwe webhook.form response.

  • Nieuwe optie voor keukenscherm, je kan nu instellen dat de gang timer van de eerste nog niet lopende gang direct na het bestellen gestart wordt.

    Je kan kiezen uit de volgende opties

    • Ja, alleen bij eerste bestelling - Met deze optie wordt dit alleen bij de eerste bestelling gedaan
    • Ja, bij iedere eerste bestelling - Met deze optie wordt voor iedere unieke maakbon ook de uitvraag actie gedaan.
    • Ja, bij iedere bestelling - Met deze optie wordt de eerste gang ook gestart bij iedere vervolg bestelling.
    • Nee - Met deze optie wordt de gang niet automatisch gestart
    Keukenmanagment > Algemeen > Start gang timer bij bestelling
  • Het betreft invoerveld van inkoop opdrachten en inkoop leveringen ondersteunt nu maximaal 256 karakters. Voorheen waren dit er 128.

  • De spinner die aangeeft dat er een webhook draait animeert nu met een interval van 1s ipv. 100ms. Dit verbetert de performance op tragere systemen.

  • Wanneer er een fout optreed bij het versturen van een email via SMTP dan zal nu indien beschikbaar de melding van die de SMTP server teruggestuurd heeft getoond worden. Deze meldingen zijn vaak uitgebreider dan de standaard protocol errors waardoor de oorzaak van storingen makkelijker gevonden kan worden.

  • Opgelost dat artikelen niet te zoeken waren op basis van Artnr.lev. van de uitvoeringen.

  • Opgelost dat de RFID pas scan geen medewerker pas herkent als er een relatie regex ingesteld staat die ook matcht met de medewerker pas. Hiervoor moet bovenstaande instelling wel aangezet worden.

    Barcodeherkenning > Scan fallback
  • Ondersteuning toegevoegd aan sales & acties set prijzen voor gewichtsartikelen met een gewicht onder de 1.

    1 bijlage
  • Verrekening van aanbetaling wordt nu op juiste wijze doorgegeven aan Fiskaltrust/TSE.

    VER_AANBET

  • Opgelost dat het euro teken voor negatieve bedragen niet correct werd uitgeprint als je gebruik maakt van een gekoppelde weegschaal (of handmatig een prefix hebt toegevoegd op het bedrag kolom van een regelblok) en d.m.v. het nieuwe print lay-out systeem een kassabon uitprint welke negatieve subregels bevat.

  • Probleem opgelost waardoor een in versie 57.3.4 gemaakte correctie in de museumkaart koppeling niet in alle versies daarna aanwezig is.

  • Opgelost dat de volgende synchronisatie fout kon optreden wanneer er op de master met een nieuwe medewerker BPE-budgetten zijn gebruikt:

    Probleem tijdens synchronisatie met Master
    Uitzondering: PgConstraintError
    ERROR: insert or update on table "medewerker_budget_totalen" violates foreign key constraint "medewerker_budget_totalen_medewerker_nr_fkey"
  • Als we tijdens het uploaden van media het MIME-type niet kunnen bepalen, dan wordt dit gelogd en wordt het bestand overslagen.

  • Potentiële print lay-out gerelateerde sync fout opgelost.