Versie 57.5.2 MplusKASSA Q-line 57.5.2

Releasedatum:
17-06-2024

  • Filiaalgroep beheer fixes:

    • Opgelost dat categorie cellen in het filiaalgroepen beheer soms ten onrechte wel/niet "(ALLE)" weergaven.
    • Opgelost dat je een filiaalgroep zonder subgroepen/gekoppelde filialen kon openklappen door te dubbelklikken, als die filiaalgroep in het verleden wel subgroepen/gekoppelde filialen had.
  • Bon-layout kiezen bij afrekenen: knop tekst 'Annuleren' is gewijzigd in 'Geen bon printen' (ook autorisatie nodig)

    1 bijlage
  • Als in een GKS-omgeving een regel is tegengeboekt dat een bereidingswijze bevat, zullen de regels nu ook van de uitgeprinte kassabon/verkooporder/offerte verdwijnen, tenzij de bon anders leeg zou zijn.

    Alleen bij GKS van toepassing
  • Opgelost dat de POS een foutmelding gaf als de medewerker wachtrij functie niet aan staat, en je in de POS een pas scant zonder ingelogde medewerker en dan d.m.v. de scanCode webhook een regel toevoegt. ERROR: null value in column "medewerker_nr" violates not-null constraint

  • Verhelpt probleem dat soms de korting van retourregels werd afgehaald.

  • Bij het verwerken van via de API aangeboden betalingsverzoeken van Master naar Slave-filialen worden eventuele problemen uitgebreider gelogd. Als het duidelijk is dat het verzoek nooit gaat lukken wordt het met een error als verwerkt gemarkeerd en niet meer opnieuw geprobeerd.

  • Knoptekst(en) 'offerte annuleren' wijzigt in 'Annulering opheffen' als de status van de offerte 'geannuleerd' is

    1 bijlage
  • Nieuwe achtergrond download synchronisatie toegevoegd die de relaties synchroniseert naar de slave. Het doel hiervan is om de spaarpunten op peil te houden.

    Het aantal minuten dat tussen elke sync zit is aan te geven met de instelling. Standaard is om de 60 minuten.

    Algemeen > Minuten tussen relatie download synchronisatie
  • Kleine prestatie verbetering in de overzichten.

  • Als je niet kunt inloggen in de Q-line (POS), dan kan dat verschillende redenen hebben.

    Maar in de meeste gevallen kreeg je als gebruiker de algemene melding "U kunt momenteel niet inloggen" te zien.

    Vanaf nu wordt elke mogelijke reden ook toegevoegd.

    3 bijlages
  • Probleem opgelost waardoor bij het gebruik van filiaalgroepen autorisatie profielen niet voor filialen toegepast werden waarop de uitvoerende medewerker rechten had gekregen via een filiaalgroep.

  • Opgelost dat de Maak kassabon functie voor filiaalorders (orders gemaakt op een slave) de eventuele uitgegeven spaarpunten gelijk weer tegenboekt.

  • Opgelost dat de Maak kassabon knop vanaf het afrekenscherm geen kassabon maakte als de order nog niet volledig aanbetaald was.

  • Lost probleem op dat de opstart synchronisatie punten saldi kon downloaden waarin nog niet alle lokale wijzigingen waren meegenomen waardoor ze teruggezet werden op een oud saldo. Dit trok op zich later wel weer recht dus heeft geen permanente afwijkingen in de saldi veroorzaakt.

  • Als een pop-up gemaximaliseerd gesloten werd, wordt de pop-up de volgende keer gemaximaliseerd geopend. Dit heeft bijvoorbeeld invloed op de "Kies artikel" knop.

  • Als je via een geldige medewerkerpas probeert in te loggen, maar op dat moment is inloggen niet mogelijk, dan gaat de kassa nu niet proberen om nog meer met de scan te doen, zoals tafel openen, cadeaukaart inlezen of de scanCode webhook versturen.

    In plaats daarvan krijg je een popup met de reden waarom je niet kunt inloggen.

    2 bijlages
  • Bij een migratie van v21 (of eerder) naar v57 is de volgende foutmelding opgelost:

    Schema-update is mislukt.
    Schemaversie 22.0.0 patchnr 8.
    Oorzaak:
    ERROR:  column vo.branch_group_id_does not exist
  • Een slave mag nu verbinden en synchroniseren met een master dat alleen een ander schema versie revisie nummer heeft. Hiermee kan o.a. een slave met schema versie 57.0.4 verbinden met een master dat schema versie 57.0.5 heeft.